Madelene-kaka?

Idag fick jag godkänd på Teaterns teori och metod, 7,5 hp, från förra terminen. Skönt värre. Nu väntar jag bara på betyget från karaktärsarbeteskursen så har jag mina 15 poäng från höstterminens Teater-Drama III... Så nu är det "bara" folkmordshistorian och medeltidskulturs-kursen kvar på höstterminen och sen... sen har jag mina 30 poäng därifrån.
På den nuvarande terminen har jag ett svenskaarbete som ska in till respons på fredag, en engelska uppgift som jag inte vet NÄR den ska in, för jag har glömt kolla den ^^' och på torsdag är sista kreativt gestaltningsarbetes lektionen, sen ska vi väl ha in en loggbok och så är den också över. Tror jag.
... och så är det C-uppsatsen. C-UPPSATSEN!
Jag ligger i med mina intervjuer och skriver lite hit och dit, men helt felfritt går det inte xD Särskilt inte som jag just nu har den fängslande känslan av "jag gör det snart, jag ska bara..." och den otroligt farliga känslan av att jag vet EXAKT vad jag ska skriva och hur jag ska koppla paralleller och därför kopplar av, tänker att det är lugnt. Det ÄR inte lugnt. Jag måste transkribera mina intervjuer och helst få åtminstone två till, sen måste jag skriva. You can edit shit but you can't edit nothing. Eller nåt.

Sen måste jag göra färdigt Under The Rain... en vattenfärgsbild som ska användas som arbetsprov till konstskolorna. Men för att användas måste den göras färdigt.
Jag är expert på att dra ut på saker.

Annars har jag inte mycket att säga. Jag spelade ut "Prince of Persia, Sands of time" häromveckan efter intensiva intervaller förlagda över tre-fyra dar. Intressant spel, knäppa ljudnivåer, MYCKET UPPREPNINGAR I REPLIKER OM MAN TOG FÖR LÅNG TID PÅ SIG!, roliga moment, panikframkallande strider - här och var, för det mesta var det rätt lugnt efter att man lärde sig tricken med sanden och vad som styrde tidsflödet xD - och en oändligt irriterande känsla för vassa saker och stup. Men pusslen var roliga xD När man väl fattade dem.
Andra spel... Jag spelar fortfarande på Final Fantasy VIII och är på skiva 3 (av fyra)... det ska nog bli bra. Jag är lite fram och tillbaka med om jag är ivrig på att se vad som kommer hända eller inte vill gå vidare xD Inte särskilt bra egentligen. Nåväl, det är inte som att jag tänker börja om precis, inte en gång till ><
Andra spel jag borde avsluta är Assassins Creed II (som jag knappt kommit någonstans på, really) och Prototype (som inte lockar mig alls just nu). Sen har jag andra spel ur Prince of Persia serien, och Shadows of Memories som jag började på i somras och aldrig lyckades spela klart... Och, givetvis, de andra Final Fantasy spelen xD Sjuan, Nian, Tian och Tretton, som jag äger men inte spelat. Eller det var inte riktigt sant; jag har börjat spela på sjuan, och spelat en bit in på första skivan på nian, samt tio-tretton timmar in i tretton, men USCH VAD JAG INTE ÄR SUGEN PÅ DEM! Det kommer väl, så småningom. Sju och Nio SKA jag spela, jag ska bara... sluta fåna mig om småsaker. Som grafiken.
... Och när fick jag så många spel?? ^^' Ooooh well... Spel är roligt. Eller nåt sånt xD (det ÄR väldigt roligt, bara något tidskrävande).

Annars gör jag inte så mycket. Jag lyckades träffa den av mina kusiner som jag verkligen växte upp med mer eller mindre nu häromdagen, efter att knappt ha träffat henne på... vad blir det... säkerligen fyra-fem år i alla fall (AAAAAAARGH VAD TIDEN FLYGER!) och det var jättekul ^^ Lite tafatt, men kul ^^ Jag har som fortfarande en kluven känsla angående min släkt om att både vara del av den och inte, så... det blir lite smått awkward ibland. Men att träffa Jessica igen var helt klart guld. Nu är det bara resten av familjen xD Kivik, here I come!

Nu ska jag tillbaka till att skriva - tyvärr inte för att jag vill - och sen försöka äta något innan jag ska rusa igen.
Take care y'all!

Ato de, minna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0