Check please

Urk. Äta för konstigt till frukost är inte bra. Iskall mjölk (rent ut iskall, den är fortfarande till viss del fryst från att ha legat i frysen) och därpå varmt te. Det blir inte bra. Urk. Speciellt inte när man äter för mycket också.
Gnäll och gny.

Det är äckligt tidigt för att vara mig (hon är... halv åtta, jag kom upp för en timme sen) och jag misstänker att en del av mitt humör kommer av att jag inte sov mer än kanske fem timmar inatt eftersom jag uppenbart inte kunde somna. Istället lägger hjärnan till sig med vanan att leta upp nya rollspelsscenarion som jag tyvärr misstänker inte är så nya i alla fall. Aja, det är nerskrivet nu så får vi väl se vad som händer med det - om något.

Idag är det exkursion med Medeltidens Materiella Kultur-kursen och vi har ett digert schema framför oss. Bussen avgår från universitetet vid nio och sen beräknas vi vara tillbaka vid typish fyra-tiden. Då ska vi ha tittat på en hyfsat nyligen utgrävd medeltidsby, en annan inte lika nyligen utgrävd plats samt en kyrka från.. 1400-talet tror jag det var. Det ska bli intressant, men tre platser på sju timmar gör mig lite orolig för busstiderna. Jag gillar att åka buss men jag gillar inte att göra det i mer än en timme i sträck, speciellt inte utan att byta buss någonstans på sträckan. Okej hade vi blivit tillsagda att vi skulle byta buss någonstans skulel jag ha halv panik men ändå.
Men det ska bli kul! *har hoppet uppe* och *peppar peppar* det verkar som om vi kanske får bra väder!

Annars då? Jag har sett Grease från början till slut för första gången i veckan, det var nice :D Jag har spelat klart Assassins Creed 1 och har övergått till 2'an... Spelar hellre Final Fantasy 8 dock xD Fortfarande bara på andra skivan så jag får väl ta och rappa på lite snart.

Ida och jag fick feedback på vårt PM till MMK-kursen (samma som vi ska på exkursion i, se ovan) och bestämde att splittra på oss och gå in på olika inriktningar. Jag har delade känslor om saken men det får bli som det blir.

Nu ska jag börja byta om och ha mig för att så småningom gå till skolan, men take care ye all.
Bye!


Söndag 17 okt 14:14
Tänkte bara göra ett tillägg och rätta mig själv lite. Kyrkan vi var och såg var från 1200 talet, inte 1400. Vi fick bra väder och busstiderna var inga problem överhuvudtaget.
Dagen blev på det hela bra, utom att jag fick en panikgråtattack på kvällen från överansträngning och en felsägning som senare blev ett hyggligt bra skämt. Pyjamaspartyt för Ida blev också lyckat, så lyckat att resten av gänget inte verkade komma i säng förrän vid fem imorse (jag schappade och gick och la mig vid tre).
På det hela taget en rätt bra dag igår helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0