Lögn och förtal!

Åh gudars vad roligt jag hade igår XD
En heldag på stan som var ganska mysig, tillsammans med ett besök på Java (restaurang här i Örebro, med världens godaste sallad *drool*) och en hel del affärer... Väldigt trevligt faktiskt ^^
Sen skulle Ida och jag på en inflyttningsfest med tema Superhjältar, och ehm... jag, glömsk som alltid kom på det i torsdags, velig som alltid hade jag inte lyckats komma på något jag ville vara (Fast både Snälla Spöket Casper och Jessica Rabbit stått på förslag) så i slutändan vart det Ida som kom med förslaget "Men du, om jag ska vara Ranmas kvinnliga form, så kan ju du vara Kuno och jaga runt mig med en ros och skrika 'USAGI-NO-ONA!!??' "
Och så blev det. Jag kan inte ett skit om Ranma men jag vet tillräckligt för att veta att Kuno är kär - hopplöst - i Ranmas kvinnliga sida, så Ida drog upp ett avsnitt för att jag skulle kunna se vad jag skulle sikta på, och sen var det bara att köra XD Vilket vi gjorde!
Det hela började med att jag kom efter alla andra, så det blev korsförhör i hallen innan Ida följde med in på toaletten så jag kunde få byta om (korta pyjamasbyxor i vinterkyla, nu-uh) och då proppade hon i mig en replik jag skulle presentera mig med (som jag aldrig fick kläm på) och som jag troooor löd "Kuno Tatiwaki, blue thunder of Furukawa High School" eller något liknande ^^'

Hur som helst fanns det en drös folk där... och flera som jag inte kände O_o HUGA! Nåja, med en Xena - Krigarprinsessan och en Sailor Moon som värdinnor kan jag nog överleva det XD
Men sötast måste ju ha varit Pontus som var "Office Supply Guy" XD
Utöver dessa hade vi bland annat en Karl-Alfred, Princess Peach, Clark Kajsa och en skidlöperska från Finland :D
Dans, alkohol, musik, snack och mycket trevligt folk var faktiskt en ganska intressant blandning. Som vanligt höll jag mig ifrån att dricka en massa, så det var inte särskilt berusat tillstånd för mig (vilket jag är j-t glad för...) och det är ganska kul faktiskt *ler snett*

Hur som helst lyckades vi någonstans halka in på att spela Sanning eller Konsekvens - ett spel jag velat spela sen många år tillbaka men aldrig hittat personerna jag vill spela det med - så den här gången hängde jag faktiskt på.
Som bot om man inte ville ta konsekvensen eller tala sanning blev det tre klunkar av vad man för närvarande hade i glaset/flaskan. Jag backade ur en gång på ett konsekvenskort faktiskt... så Idas Xider blev lidande XD
Nåja, det hela resulterade i en helvetes massa skratt och... för mig... två sugmärken på halsen ^^' Ja, jag fick ett konsekvens kort med uppgiften att låta mig själv få ett sugmärke av "personen mittemot" - vilket var Rebecka... så det fick hon göra, varpå Saga också fick för sig att göra ett.
Så nu har jag två sugmärken på halsen... och på måndag kommer det spridas ut en helt annan historia, tydligen ^^' XD Nåja, det ska jag väl överleva kan man ju hoppas.

Sen kom faktiskt tillfället då jag kände att "nu vill jag hem" så det fick Ida veta, och trots en hel del avbrott så kom vi faktiskt iväg i slutändan... och när vi kom hem tror jag vi däckade båda två nästan omgående.
Men kul var det ^^
Och jag är fascinerad av hur jag faktiskt... engagerar mig... mer med mina klasskamrater här än någonsin förut. Samt att jag har varit på fler fester det senaste halvåret - ehm... tre månaderna - än under hela min tonårsperiod upp till nu.
Nåja, rätt människor kan göra under, sägs det ^^

Take care all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0