Helt onödigt men ack so roligt XD

Bara för att jag kan ska jag nu lista våra husgeråd - med namn.
Melissa - Dammsugare
Melissa "Sissa" - Mikrovågsugnen
Melissa - Brödrosten
Woyzeck - Chokladfontänen
Frida - Sopborsten
Fazett - Symaskin
Elvis - Elvisp
Kurt-Johan - Soda Stream
Elphie - Epson Skrivare
Carat - Canon Skanner

Inte husgeråd men namngett ändå XD
Thomas - Honung

Liten Ordlista Från Lida Duon
"Jack the Ripper är på besök" - Linnéa har mensvärk
"Bajs" - Ida - Allmänt något är skit, ju kraftigare sagt ju mer skit är det
"Assudubu...mjinjiiiiiijjjnnjj" [något slags pipande, gällt uttryck] - Linnéa - Antingen har Linnéa kommit på något, eller så är det något annat. Vanligen positivt.
"Gå och dö!" - Yttras ofta, är vanligen svar på retsamheter eller allmänt kärvänligt.
"Mjaou" - kan användas med frågetecken eller uttropstecken, vanligen översatt till 'ge mig uppmärksamhet'
"Jag hatar dig" - ofta använd i samband med teckning för att uttrycka ett gillande över den andres verk.


LILLA ORDBOKEN HAR STÄNGT FÖR IDAG, MEN MOTTAGER GÄRNA UPPLYSNINGAR OM FLER ORD ELLER FRASER SOM KAN VARA AV INTRESSE.
Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0