Suck...

** Lördag 15/11 **

Jag vet inte, behöver väl bara skriva av mig igen.

Jag borde verkligen försöka göra något åt mina svartsjuka drag... de där som säger åt mig att jag inte är bra eller ger tillräckligt mycket. De där som mer eller mindre förstör mitt humör kväll efter kväll och ibland mina vänners också. Jag vet inte hur ofta det märks på mig och jag vet inte om det förstör för andra egentligen, men det känns så för mig... och kanske förstör det mig mest, men... ändå...
Det känns hemskt att veta att jag ibland inte kan prata med folk för att jag inte klarar av det. Att veta att jag bara skulle sitta och må dåligt för att jag känner mig oönskad eller påträngande, den där som man måste stå ut med för att man inte vill säga åt den att sticka och brinna. Eller ännu värre, den man måste stå ut med för att man tycker synd om. Eller sitta och själv vara den som stör sig på den andre.
Jag vet att jag överreagerar, och jag vet att det går att göra något åt. Jag vet att det finns sätt att böja de här tankebanorna till något positivt - jag måste bara hitta det, helst på egen hand.

Men jag har lyckats komma igång med uppsatsen i alla fall, thank god... Nu ska jag bara lyckas göra färdigt den -_- Och så PM antingen ikväll eller imorgon. Imorgon ska det in så tekniskt sett borde jag försöka göra det idag, men... ändå. Vi får se hur långt jag kommer.
Så jag ska gå tillbaka till uppsatsen så får vi se vad som händer sen.
Kram, antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0