Lycka och välgång... eller inte ^^'

Dagen började med att väckarklockan (aka alarmet på mobilen) ringde vid… nio tiden. Därefter följde två och en halv timmes snooze för att samla krafter innan jag vid halv tolv tiden stapplade upp till toaletten för att enkelt konstatera att mensen kommit och med den min sedvanliga Jack the Ripper värk (för er som inte förstår min parallell mellan mensvärk och JtR; sök på honom på tex Wikipedia och ni kommer snart förstå – om inte har ni min fulla tillåtelse att se ut som starholkar).
Jippie tänkte jag – not – och hälsade Ida med ett smärtsamt stön och två värktabletter. Frukosten blev te, och för att slippa olycksfall skickade jag med en viftning med osynlig vit näsduk iväg Ida till skolan för att själv stanna hemma, ta hand om disken och mitt värkande underliv.

”Men” tänkte jag ”Lite Guitar Hero har kan ju inte vara skadligt.” och spelade i två timmar, varav den sista timmen bestod av ”Men bara en låt till, jag ska se hur det går” – ha… ha…

Ida kom hem och vi satte igång att baka ^^ Vilket vi typ… sagt att vi ska göra sen i lördags ^^’ Men nu fick vi det gjort!

 
Recept på Kanelsås:

2 dl socker
150 g smör
Röres till smet i en bunke
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel
1 tsk bakpulver
3 dl mjöl
Röres i egen bunke
Sedan ner i ägg/socker smeten

5 dl mjölk
(För er som vill ha muffins, ta 0,5 dl mjölk)
Rör ner i den nu ganska korniga smeten
Varm eller kall, efter behag
Avnjut ^^

 Utöver äppelmuffins och kanelsås fick vi även gjort kladdkaka ^^ (om ni har tur, Elisabeth och Kim, kanske det finns lite kvar till er imorgon ^^)

Film… insåg jag att jag hade några stycken… närmare bestämt 105, om man räknar med mina/våra skolföreställningar. Räknar man även med VHS’erna är vi uppe i 123… Filmbibliotek on the way!
Och jag vet med säkerhet att vi borde ha det dubbla i Götet… Typ… minst. Heh… nåja. Vi har film så vi klarar oss – Ida har några hon med så det går ingen nöd på den fronten XD

Vad har mer hänt idag? Typ nada… Jag har filosoferat lite över Zayed och Laurion i deras senaste version (vad jag minns är senaste version) där Zayed råkar ut för en olycka och är tillfälligt blind… Ingen vet dock hur länge ”tillfälligt” är. Det är ett ganska stort handikapp för den gode smurfen att inte ha sin syn -_-
Sen har jag påbörjat en ny text med nämnda smurf och ett möte som förändrar mycket för honom – men mer än så tänker jag inte avslöja, Linda ;P
 

Btw, Elisabeth: Om man sätter Tolouse och Mischa som privatlärare åt Fingal och Jonathan på typ… 15-1600 talet? Tolouse lär ut filosofi, språk – you know the drill – och Mischa grekiska och typ… svärdsteknik och liknande. Jonathan och Fingal växer upp tillsammans, Jons föräldrar är döda och han har helt enkelt tagits in av Rowena, så Fingals systrar finns inte heller – jag har slängt John åt fanders just nu.
Intressant ide?

 Ja! Ida kom hem med tre kurslitteratur böcker som de ÄNTLIGEN fått in på akademibokhandeln så vi kan studera samtliga de böcker vi har den här kursen ^^ Nästan – det är några kvar. Men ändå! De viktigaste har vi nu…
Thank god för föreläsaren, nu kanske vi faktiskt kan hinna läsa boken båda två.
Nej, nu ska jag nog ta och laga mat.

*19:24 laga mat/matpaus*

Let’s continue. Nej, hon är inte alls 00:18 -_-
Få se… efter att matlagningsproblemet tagits om hand och det bestämts fiskpinnar, kom den tidigare diskussionen; ris eller makaroner? För andra gången (det är andra gången vi äter fiskpinnar) kom kommentaren: ”Makaroner… till fiskpinnar?! Kan man äta det?” ur den väna Idas mun, men efter en snabb omgång sten-sax-påse så vann undertecknad och makaroner fick det bli (igen XD).
Dagens film var ursprungligen Beetlejuice, men eftersom vårt ps2 inte ville ta skivan fick det istället bli Stardust. Stardust är en film jag faktiskt tycker väldigt bra om, även om den går ifrån boken på flera ställen…

”Nonsense, Captain, we always knew you were a wussy.”

Som alltid i filmer spelade de även i Stardust en låt till eftertexten, och som vanligt blev jag väldigt intresserad av vad det var, och obsessed över att skaffa den. Efter lite trixande kom det fram att det är Take That med Rule the Sky, och Linnéa var lycklig.
Efter maten, avdukning och en fnysning åt disken satte vi oss än en gång med Guitar Hero, och ja… låt oss säga att de två timmarna imorse hade gjort att easy plötsligt verkade väldigt långsamt -_-
Nu däremot känner jag att ”skriva lite” är väldigt intressant tanke innan jag somnar, så det ska jag nog göra.

 
Take care, all ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0