ladida.

Två veckor har gått sen jag packade ihop för att flytta igen. Sen dess har jag flyttat en gång till xD Jag började flytta till Åsa för att gå på Löftadalens folkhögskola (konstlinje) men på onsdagen samma vecka som jag startade fick jag erbjudande från Wiks Folkhögskola i Uppsala att jag kunde få börja i konstklassen där. Eftersom jag hade siktat på Wiks från första början tyckte jag "Ja, what the hell!" och flyttade därmed till Uppsala.

Två veckor har gått och jag har provat på kroki (vilket jag aldrig gjort förut men nu ska göra i princip varje måndag under hela läsåret), salsa (som jag har som tillvalsgrej och sysslar med på tisdagar), och oljemålning (vilket jag är halvt livrädd för). Utöver detta har jag även fått fasta rutiner att följa med serverad mat tre gånger om dagen (utom på helgen då det blir lite rörigt med omgångar mat eftersom jag då måste laga den själv), jag både har och inte har fritid eftersom man typ inte orkar med någonting på kvällarna och blir heltrött redan vid halv tio-tio. Hur som helst går det ändå bra.

Två veckor har gått och förra veckan trodde jag jag skulle halvdö. Jag klarar inte förändringar jättebra, särskilt inte när jag inte vet hur jag ska hantera problem som kan uppstå, och här har det definitivt varit både förändringar och saker som kräver en viss hantering som jag ännu inte riktigt fått ordning på. Däremot börjar det lägga sig och därmed lugnar jag ner mig, vilket då innebär att jag inte mår lika illa längre. Vilket är tacksamt. Jag saknar Göteborg något otroligt och känner mig väldigt liten och långt hemifrån, men vill ändå inte hem. Gnäll gnäll, right?

Två veckor har gått och jag tror det här kan bli bra. Jag tror verkligen att det här kan bli ett riktigt bra år. Jag hoppas på det. Det blir ett år utan tillgång till internet annat än i skolbyggnaden, så det vette fan hur jag ska klara mig, men man vänjer sig. Det är som en återgång till när man satt med modem och bara hade en timme på sig att göra så mycket som möjligt på den timmen. Det kommer bli mycket annat gjort, kan jag säga. Frågan är vad "annat" är.

Två veckor har gått och jag är rejält oroad för första gången jag måste ta bussen in till Uppsala - för till Uppsala ska jag - eftersom jag avskyr att åka buss. Jag blir alltid helt hispig och helsäker på att BARA för att jag åker på bussen kommer den ta en annan väg än den som är beskriven i busstabellen eller något annat lika idiotiskt.

Två veckor har gått och jag förundras över hur snabbt de försvann.

Kommentarer
Postat av: Alkiz

Sv. Ja, jag får väl försöka se om jag inte kan ta och göra det :D Om inte annat så kanske du har möjligheten att ta dig ner till Stockholmland så kan man ju ses där ^^

2011-10-23 @ 21:49:56
URL: http://alakazam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0