Tänk-på-att-du-inte-kan-allt-så-blir-det-nog-bra

Terminen drar sig mot sitt slut, som den har en vana att göra. Jag har mina 15 poäng (hp) Teater-Drama III från hösten och jobbar på mina 15 hp för den här terminen. I övrigt saknas 15 hp för hösten (Folkmordshistoria 7,5 p och Medeltidens materiella kultur 7,5 p) och jag hoppas på att få mina 22,5 p för den här terminen (Kreativt skrivande 7,5 p, Engelsk kommunikation 7,5 p, Kreativt gestaltningsarbete 7,5 hp) och det ska nog gå bra det här.
Sökandet till hösten går okej, jag skickade in en ansökan till Sörängens folkhögskola i helgen som gick och ska skicka in till löftadalen och Wiks så snart jag fått koll på mina arbetsprovet >< Eller fått skrivit ut dem, snarare.
Igår gjorde jag antagningsprov till teaterlärarlinjen på Göteborgs Universitet så jag har något att falla tillbaka på om jag inte hamnar på konstlinje, och det kändes... helt okej.

Idag är det tillbaka till Örebro, och det känns lite konstigt på ett oförklarligt sätt.  Jag längtar väl tillbaka, samtidigt som jag anpassar mig fort och nästan glömmer av ibland att jag inte bor hemma längre. Vi får se vad som händer när jag skaffar helt egen lägenhet sen.

Fler spel har letat sig in på spelhyllan, bland annat till PS3't; Sims 3, en Sega Collection (AWESOME!) och Dark Sector. Jag har INGEN aning om vad jag kommer tycka om det sistnämnda, men jag har tittat på det förut och det var billigt. End of story.
Sneglar åt ett PSP också, men det får vi se vad som händer med. Än så länge är jag för snål för att riktigt låta mig själv köpa ett.


... min blogg blev en dagbok. Damn. Jag får börja göra något med den, känner jag. Recensioner kanske? Inte för att jag gör färdigt något så recensioner är svårt att ge xD
Ah well... det blir nog bra det med.

Inget allvarligt ritande eller skrivande på sistone. Familjen har prioriterats och jag är helt klart nöjd med att få vara med dem, att sticka ut spontant på en rundtur eller spela kort. I like.

Nej nu ska jag lägga ner och hoppas på det bästa.

Löv u <3
Take care ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0