Ingen vill veta var du köpt din tröja

Sommarplågan som först nu slagit mig är rätt okej att lyssna på när man bara vill ha random musik. Man blir lite gladare av den, faktiskt, eller jag blir i alla fall.

Så livet går vidare, vår inneboende var händig och bytte ut ett par säkringar för oss när proppar gick för ett par dar sen - så nu vet jag hur man gör det också.
Jag tittar på lägenheter i Härryda kommun för att hålla mig lite a jour med vad jag kan välja bland när jag ska flytta tillbaka. Det verkar dock som att jag kanske inte kommer tillbaka än på ett tag eftersom jag funderar på att följa med Linda på konstskola i ett år. Jag har inte bestämt mig än men det vore rätt kul, så ideen är lockande - och söka kan inte skada.

I övrigt? Jag avskyr mänsklighetens småsynthet för tillfället efter en djupdykning av kurslitteraturen till en av mina kurser - Folkmordens Historia - och inser återigen att människor är ganska korkade och framför allt väldigt rädda varelser. Jag själv inräknad.
Jag läser också Bröderna Grimms sagor igen efter ett uppehåll på ett antal år och skrattar brutalt åt Askungen, eftersom Bröderna Grimms version är så fatalt annorlunda och väldigt mycket blodigare än Disneys, och då finns det ändå mer brutala versioner.

Nästa vecka börjar Teater/Drama kursen, vilket jag ser fram emot, och då fylls mitt schema lite mer. Jag funderar även på att anmäla mig till dagispoolen här i Örebro om jag bara hittar åt numret, eftersom jag känner att jag vill ha ett mer fysiskt jobb än det jag har. Inget illa om telefonförsäljningen för den är faktiskt roligare än jag väntat mig och har ett bra mycket bättre syfte än förra gången jag höll på med det, men jag behöver en utgångspunkt i -riktiga-, -levande- människor som jag kan se och interagera med för att riktigt trivas. Då känns det som om jag är uppskattad och hur själviskt det än låter så tror jag verkligen att det är vad jag behöver.
Lycka att prata om sånt här när jag började jobba som tlfn-säljare för bara drygt två veckor sedan -_-'

Teckningsmässigt är det mycket fanart som snurrar i mitt huvud. Mitt senaste tankeprojekt är en crossover mellan Sailor Moon och Bleach och ska förhoppningsvis bli åtminstone någorlunda intressant om jag kommer mig för att sätta mig ner och rita. Jag har även en del serier i huvudet - fortfarande, ja - och vi får se vad jag gör med det. Det är utformningen på serierna som jävlas trots allt och inte storyn och tekniska detaljer har alltid hållit mig tillbaka mer än en brist på idéer. Jippie tjoho.

Jag har egentligen mer jag kan säga men jag måste tillbaka till kurslitteraturen. Vi ska ha valt ett ämne till PM/kort uppsats idag och kunna berätta lite om ämnet ifråga så jag vill läsa just det stycket som handlar om mitt potentiella ämne i kurslitteraturen. Jag funderar på att välja ett ämne i stil med hur nazisterna såg på förintelsen och kolla närmare på den nazistiska ideologin, som jag ändå har en liten insyn i sen Wendelsberg.
An'way, jag ska springa.

Höres,
take care y'all.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hehe, Niklas är ju Johannas lillebror och han var på besök i Tokyo i en månad ungefär!

2010-09-16 @ 16:06:57
URL: http://outthewindow.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Till Camilla: Ah, då förstår jag. Han var klasskompis med en av mina bästa vänner så jag blev lite chockad när jag såg honom bara sådär mitt upp i alltihop. Världen är liten xD

2010-09-20 @ 17:10:38
URL: http://sjazna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0