Jag suger på att uppdatera ^^'

Ja jag är helt medveten om detta XD

Så vad har hänt sen sist?

Jag har varit på surprise visit till Göteborg och min kära familj (Mammas min! Jag kommer aldrig glömma den!) och fick träffa min allra käraste syster ^^ Jag saknar dig Eli...
"Min man och dotter har gaddat ihop sig mot
mig... Jag vet inte om jag tänker förlåta dem...."

Jag har haft ännu en skrivuppgift, nämligen om Viola Spolin - mycket framstående kvinna inom teatern och teaterarbete - som inspirerats av Constantin Stanislavskij men som jag tycker illa om... Hon har många intressanta synvinklar på teater, och jag är glad över att ha fått "träffa" denna kvinna, men jag tycker fortfarande inte om henne -_-
KAN ju vara för att kursboken är på engelska och jag avskyr kurslitteratur på engelska. Älskar engelska i andra fall, men... njae. En av de största anledningarna är att många ord inte är med i ordboken -_-
Men det gick och den kom in i tid.
"Spolin är en vass sax som klippt av allt utom en liten bit '
av teatern och definierat det som hela teatervärlden."

Jag har städat mitt rum lite mer, fixat och donat. Fick ett vitrinskåp av Morfar när jag var nere, så nu har jag lite mer plats för böcker och kläder i mitt rum - min byrå innehåller dessutom kläder för första gången på X antal år ^^
"Skåpet pratar!"

Jag har börjat rita igen! Woho! För den intresserade - som inte vet - finns det mesta att beskåda på http://sjazna.deviantart.com. Jag har inte ritat mycket sen vi flyttade till Örebro, men under sluttampen på Spolin uppsatsen blev det täta pauser med snabbskisser XD
"Yey för bishies!"

Jag har startat ett nytt rollspel med Kajsa och ett med Catta. Det med Kajsa har inte fått riktig spin än, men det kommer... Kanske för att det verkar bli en aning mer avancerat än det med Catta XD Där man i princip bara beskriver en ny karaktär och sedan i princip spelar. Skönt bådadera.
I samma veva plågas Zayed och Laurion med nya versioner, och Tim och Theo får det jobbigt -_- (båda de paren spelas med Linda, för er som inte vet)
Och så hela den nya grejen med relationer och tvistad moral i det nya spelet med Elisabeth!! Gudars!! Fan vad jag älskar det!! ^^! Moral, vad är det? Och så blandade karaktärer från alla möjliga håll... hå-hå ja-ja...
Sen har jag börjat fundera mycket på gamla spel som inte längre spelas... typ Tharen och Lyrah med Ilona... och Isa och Meryam med Malin...
Och så de nya spinofferna med Ahlana/Joey/Taneya! Heh... Löööv.... Ida förvänta dig mer ;) I won't let this go...
"Rollspel? Det där när du låtsas vara allt bra du inte är?"

Jag har varit på upptaktshelg med Spexet ^^!
Vi hade finsittning med klädkrav (finkläder på -_- Smärta), trerättersmiddag och massor av sång och gyckel XD! Helt förbannat underbart! Vilket innebär att jag utökat mitt spritsmakande med svart vinbärsvin (tror jag det var, är inte helt säker ^^' ), varm punch och Varm och Kall, ett vitt vin som smakar äpple och kanel, drucket kallt. Ingetdera föll mig i smaken, men svart vb.vinet drack jag faktiskt upp det jag tog till mig - så det är väl det godaste vin jag druckit hittills XD
Så ingen fylla för mig den kvällen heller... men det var kul ändå ^^
"Mitt namn är Bond - Blixten Bond."

Jag har fått en ny slänga av musik fanatism och gått in på musikaler. Så på kort tid har det avverkats Wicked, Chicago, Sweeney Todd, Les Miserable samt låtsasmusikalen "South Park; bigger, longer and uncut".
"Everything is super when you're gay!"

Jag har påbörjat arbete om Forumsteater i skolan, och jobbar för tillfället under temat fest, alkohol och tjänster och gentjänster. Mer utförligt än så tänker jag nog inte säga...
"Hur är det med din kompis egentligen?"
"Äsch, hon klarar sig."

Jag har köpt biljetter till Sonata Arctica i Stockholm den 2/11, och ska åka dit med Linda och Kajsa *happy!*
Sitta på Sthlms central i en fjärdedels dygn, men va fan XD Vad har man muntligt rollspel till?
"Liiiindaaaa? Visst vill du på Sonata med mig?"

Och på tal om saker jag gjort, nu är det något jag ska göra.
Jag ska gå ner och kolla tvätten i tvättstugan, för den är nog klar nu.
Synes!
"Är den här verkligen smutsig? Aja... den mår säkert
inte dåligt av att tvättas iaf..."

Kommentarer
Postat av: Luinathiel

Heja för rollspel med tillhörande citat i kursivt! xD

Jag är ledsen ett jag fortfarande får lätt ångest av att spela dock ^^' Synd, eftersom jag gärna skulle vilja veta hur det ska gå för dem :3



Du har inte hört att det blir två till som ansluter i Sthlm för Sonata-konserten? >.>

2008-10-19 @ 09:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0